הGoogle Penguin
מהו אפקט הפינגווין?
אפקט ה Google Penguin הוא אלגוריתם חדש שהוסף לגוגל באפריל 2012 , דבר אשר ישפיע מאוד על קידום בגוגל האלגוריתם החדש זרע הרס וחורבן בכל מיני חברות והאתרים שלהן ובמיוחד בקהילת מקצוע הSEO ע"י הכנסת משתנה חדש לתמונה שמזהה כאשר יש שימוש עודף במילות מפתח ובמילות מפתח עם קישורים פנימיים.
שלב זיהוי הבעיה:לפני שעושים משהו צריך לעשות אבחון מדויק של למה הדירוג של האתר שלך והתנועה שבו ירדו ומה הסיבה. הדרך הקלה ביותר היא לגילוי אם הדירוגים נפלו כתוצאה מגוגל פינגווין היא לנתח את מידע האתר על התנועה שבו, אם הדירוגים שלך והתנועה נחתו בירידה משמעותית כתוצאה ב סביבות 24/4/2012, יש סיכוי טוב מאוד שזה קשור למשהו עם גוגל פינגווין, בשביל להתחיל ודאו לבודד את תנועת האתר בלבד לתנועה שמקורה בגוגל ובצורה אורגנית ללא קידום מכיוון שזהו המנוע חיפוש שנפגע מגוגל פינגווין.
בזמן שמידע ותנועה בדירוג מספקים עדות חזקה לכך שהענישה היא של גוגל פינגווין, אפשר לוודא את התוצאות ע"י ביצוע ניתוח של פרופיל הלינקים פנימיים. פינגווין עובד בחלקו ע"י ניתוח של לינקים פנימיים של כל אתר ומחפש לינקים שנראים מניפולטיביים או לא טבעיים. האות העיקרי ללינק שאינו טבעי מופיע כמילות מפתח עם קישור, אם ישנו יחס גבוה של לינקים הפנימיים של האתר שלך שמורכבים ממילות מפתח מקושרות, לא מסומנות, פינגווין קרוב לודאי יסמן את כל אחד מהלינקים המכילים את מילות המפתח עם הקישור כהיותם לא טבעיים. מצב זה יוצר תוצאה של ירידת ערך טוטאלית של כל הלינקים המורכבים ממילות מפתח עם קישור בפרופיל. ירידת הערך הזו יוצרת מפולת תלולה של דירוג בשביל כל מילת מפתח עם דיוק של יחס למילות מפתח מקושרת .
השינוי שגוגל עשה אומר שהדיוק בין מילות המפתח למיקום בתוצאות החיפוש אינו חד משמעי מכיוון שהאלגוריתם של גוגל משתנה מנישה לנישה.אז מה הסף של ההתאמה- אין תשובה של סף אחד שמתאים לכולם מכיוון שהאלגוריתם של גוגל משתנה מנישה לנישה ומשפיע על הקידום בגוגל רק בחלק מהמקרים.
למרות זאת כתוצאה מבדיקות מרובות של ומעקב אחרי לינקים פנימיים אנחנו ממליצים שלא יותר מ2% מהלינקים הפנימיים שלך יכילו מילות מפתח עם קישור לגבי כל אחת ממילות המפתח העיקריות שלך, ולא יותר מ20% מהפרופיל של הלינקים הפנימיים שלך יכיל התאמה מדויקת למילות המפתח.
אחוזים אלא רחוקים מלפני פינגווין היו התאמה של 40- 50 אחוז מילות מפתח, וזה היה נחשב להכי טוב, אתרים שעדיין מכילים את היחסים האלה או אפילו גבוהים יותר נחשבו " Over Optimize " זוהי הסיבה שפינגווין גם ידוע בכינויו בזמן שחיכו לו ה "Over optimization penalty" או בעברית התאמה יתרה.
מהן הקישורים הרעילים?
עכשיו צריך לזהות את הסיבה העיקרית שבגללה האתר שלכם באובר אופטימיזציה, ישנם מילות מפתח עם קישור מסוימות שממלאות את האתר שלכן, ככל שהאתר שלך באופטימיזצית יתר, ככה תהיה יותר עבודה שתזדקק לעשות כדי להתאושש מאפקט הפינגווין, כדי להשלים משימה זו עליך לבחור בין שני דרכים, מחיקה או דילול של מילות המפתח הקישוריות באתר שלך.
בקרוב נעלה מאמר שיסביר מבחינה טכנית איך מזהים קישורים רעילים ומה אפשר לעשות על מנת להתגבר על תוצאות הפגיעה מאפקט הפינגווין. בנוסף אנו מזכירים לכם כמו תמיד – אסור לעשות קישורים מאתרי פורנו, אתרי הימורים ואתרי קניות. מבחינת גוגל מדובר בהפרה חמורה והשעייה לצמיתות. במידה וקיבלתם לינק נכנס בטעות. צרו איתנו קשר באופן מיידי ואנו נדאג לטפל בזה ואולי אפילו להציל את האתר שלכם