היום בכל חברה לבניית אתרים כבר יודעים, כשלקוח מגיע ומתאר אתר שראה באינטרנט כ"וואו" – כנראה שיש באתר סליידר מרשים עם תמונות שנבחרו כראוי. התמונות בשילוב עם אפקטי המעבר המרשימים שנמצאים בראש דף הבית של כל כך הרבה אתרים נמצאות שם מסיבה, זה חד משמעית מרשים, משדר מקצועיות וגורם לגולש לרצות להישאר ולהקליק.
בעידן בו קידום בגוגל הוא נושא קריטי שכל מנהל אתר, בעל אתר או בונה אתרים חייב להתייחס אליו ברצינות ומומלץ שכל אחד מהם ידע כי לגוגל יש הגבלות בקריאה של חלק מהטכנולוגיות המשמשות לסליידרים האלה כגון: פלאש, תמונות, סרטונים וג'אווה סקריפט, נשאלת השאלה: איך בוחרים סליידר מרשים שלא יפגע בקידום האתר שלנו בגוגל?
אז דבר ראשון תהיו רגועים – כל עוד בדף שלכם יש עוד תכנים בנוסף לסליידר וגישה עם לינקים לכל הדפים אליהם מפנה הסליידר – המשמעות של בחירת סליידר ידידותי לגוגל יורדת משמעותית. עם זאת ישנם מספר גורמים שאם נתחשב בהם הסליידר שלנו יכול לא רק שלא להזיק אלא אף לעזור בקידום האתר.
- שימוש בפלאש – לגוגל אין שום אפשרות לקרוא רכיבי פלאש, אם אתם משתמשים בהם ודאו כי אינם מהווים אחוז משמעותי מכלל התוכן באותו הדף.
- שימוש בתמונות וסרטונים – בניגוד לפלאש, גוגל יכול לקרוא תמונות דרך אלמנטים בשם alt וtitle וודאו כי אתם ממלאים אותם.
- שימוש בגאווה סקריפט – ודאו כי בדפדפן ללא ג'אווה סקריפט ניתן לראות לפחות חלק מהתוכן, תכנים שעלולים להיחשב בעיניי גוגל כמוסתרים בעזרת ג'אווה סקריפט יכולים לגרור עונש – הישמרו ובמידת הצורך התייעצו עם מומחה.
כמה נקודות נוספות לגבי תמונות וסרטונים:
גוגל נותן חשיבות לתמונה כלשהי לפי הגודל שלה, תמונה ענקית שהalt שלה הוא מילת המפתח שלנו תעזור לגוגל להבין שעל זה מדבר הדף – אבל אם מילות מפתח כרגיל צריך להיזהר ולא להציף את אותה מילה יותר מידי פעמים, כלומר, אם יש לכם המון תמונות באותו הדף אל תשימו לכולן תגיות זהות של מילת המפתח.
*סתם לידע כללי: תגית alt נועדה במקור למצב בו מסיבה כלשהי לא ניתן להציג את התמונה, במקרה כזה הטקסט בalt יוצג במקום התמונה.
סליידר זה אכן וואהו גדול אחד באתר, אבל וואהו לחוד והמרות לחוד.
מחקרים מוכחים פעם אחר פעם כי סלידר לא ממיר.
אפשר לומר על סליידר הרבה דברים, אבל הוא לא עושה את העבודה, פוגע בגולשים, פוגע בקידום האתר.
כל הפרטים רשומים כאן במאמר שהכנתי https://www.seoreport.co.il/4313
להצלחה שלכם,