הפנדה של google – אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל הקשור לקידום בגוגל, במאמר זה נסביר אחת ולתמיד מה זה פנדה ולמה זה כל כך חשוב להתייחס אליה ברצינות.
לאורך השנים, היו שינויים רבים באלגוריתם של גוגל, ומקדמי אתרים רבים מוצאים את עצמם נדרשים לבצע שינויים רבים באסטרטגיית הקידום שלהם על מנת להתאים את עצמם אליו. חלק מהשינויים באלגוריתם הם קלים, וחלקם הם מאוד משמעותיים. פנדה נמנה על השינויים היותר משמעותיים שנעשו באלגוריתם.
מה זה פנדה?
פנדה איננו רק שינוי באלגוריתם של גוגל כמו שראינו לאורך השנים. פנדה הוא שינוי המשתמש בסוקרים אנושיים על מנת לדרג אתרים. עד כה, הסוקרים היחידים שהשפיעו על תוצאות האלגוריתם בגוגל היו מכונות. לא כל האתרים נסקרים על ידי בני אדם אבל, ישנו מקבץ של אתרים שבהם הערכה נעשית על ידי בני אדם ולאחר שנמצאת תבנית בסקירה, הסקירה ממשיכה על יד מכונות שכפי הנראה לוקחות את אותן קריטריונים שנמצאו בשימוש בסקירה על ידי בני האדם.
לכן, אם עשיתם את הטעות בהתאמת אתרכם, רק לקידום על ידי מכונות, כעת אתם בבעיה רצינית ותחטפו "זפטה" רצינית שתגלגל אתכם במורד גוגל.
הטענה היא שפנדה משפרת את האיכות של התוצאות על ידי זה שהיא מסירה תוצאות בעלות איכות נמוכה, כניסות "ספאם" מפסיקות וגורמות לכך שהאתר ייבעט אחורה בתוצאות החיפוש.
הקרבנות הראשונים הם אתרי המאמרים מרובי התכנים, אך העדכונים האחרונים פגעו גם בהרבה סוגים אחרים של אתרים. מה שהיה לכל האתרים הללו במשותף, הוא ערימות של תוכן לא רלוונטי, שדחף את האתר באופן מלאכותי להופיע בתוצאות הדפים הראשונים.
אם גם אתם אחד הקרבנות הללו, בכתבה זו מספר טיפים עבורכם, לעזור לכם לעמוד שוב על הרגליים, ולהתחיל מחדש את הטיפוס לפסגה הנכספת…