גוגל לאחרונה ביצעה שינויים משמעותיים באלגוריתם הדירוג. העידכון האחרון, שהגיע ממשתמשים בפורום של גוגל כמו "אלגרה", הורידה אתרים מסוימים והעלתה אחרים. עדכונים משמעותיים כאלה יכולים לקרות מספר פעמים בשנה, ולכן הבחירה בחברת קידום אתרים טובה יכולה להיות ההבדל בין הצלחה מקוונת לכישלון בכל הקשור לקידום בגוגל. אך, הבחירה נהיית קשה מאוד כאשר אפילו חברות קידום האתרים עצמן סובלות מעידכון האלגרה.
אופטימיזיציה מוגזמת אולי הייתה החלק הכי גדול בירידה של seo-guy.com מהחמישים תוצאות המובילות בגוגל. הוצאת אתרים שהקריבו את הקריאות שלהם לטובת אופטימיזציה מתוצאות החיפוש הוא טרנד שגדל לאחרונה בגוגל. זה התחיל עם אפקט "קופסת החול" בסוף 2004, כאשר אתרים חדשים יחסית בכלל לא הופיעו בתוצאות החיפוש בגוגל אפילו עם מילות מפתח בתוכן האתר ולינקים נכנסים. רבים חשבו שזה היה מאמץ מכוון מצד גוגל להעניש אתרים שעברו קידום אתרים. עברו מספר חודשים עד שהאתרים מאפקט "קופסאת החול" הופיעו סוף כל סוף בהתאם למילות המפתח המיועדות.
עם 44 מקרים של קידום אתרים בעמוד הבית הקצר יחסית של seo-guy.com, והרבה מהם בתדירות גבוהה, התוכן באתר נראה כאחד שנבנה בשביל רובוטים של מנועי חיפוש, לא מבקרים. שינוי הדירוג לא אמור להיות הפתעה למקצוענים שהרי נאמר כבר שנים: אתרים צריכים להיות מעוצבים למבקרים, לא רובוטים של מנועי חיפוש. אבל, כמה מאיתנו לא מקשיבים וזה מה שקורה כשמנועי החיפוש מחליטים בסופו של דבר לעשות את הצעד שלהם.
עוד היבט של קידום אתרים שגם מושפע בדרך מעגלית הוא פיתוח פופולריות של לינקים. אחרי תשומת לב לאפקטים של החלפת לינקים רלוונטים בלבד בהרבה מהאתרים של לקוחותינו לאחרונה, הבחנו בדירוג מאוד מהיר למקום הראשון בגוגל. זה נראה שגוגל מחפשת עמודי לינקים שיועדו למטרה היחידה של העלאת פופולריות של לינקים ומורידים את הערך של הרלוונטיות של לינקים אלה לתוכן האתר. אחרי הכל, אם עמוד לינקים של חברת נדל"ן מכיל 100 לינקים יוצאים לאתרי רוקחות, הרי שיהיה הרבה תוכן לגמרי לא רלוונטי לנדל"ן בעמוד הזה.
הישארו מעודכנים
השארת תגובה