7- ממשק לא ידידותי למשתמש
נכנסתם לאתר על מנת לקנות מקדחה מסויימת. אתם נכנסים לקטגוריית 'מקדחות' ומגיעים לעמוד שאומר ‘Error 404 page was not found’, מה תעשו? כנראה שתצאו מהאתר.
ישנם המון אתרים ברשת עם בעיות כאלה. גוגל לא אוהב אתרים שאינם מעודכנים ועם לינקים שבורים. על מנת להצליח בקידום בגוגל ולהפוך את הגולשים באתרכם לקונים עליכם לוודא שאתרכם משמש למטרה לשמה המשתמשים נכנסו ושיהיה קל לנווט בו. וודאו שהוא מעודכן תמידית ושאין בו לינקים שבורים. אם אתרכם יהיה קל לניווט ואינטואיטיבי למשתמש הרי שחווית הגלישה תהיה טובה יותר למשתמשים ופרודוקטיבית יותר לכם בסופו של דבר. אנו ממליצים שתתייעצו עם בוני אתרים מומחים לפני השקת אתרכם, כמובן שחשוב שאותו בונה אתרים יגיע מתחום קידום האתרים ויוכל לעבור על כל הלינקים ועל כל הקוד ולאתר במדויק את כל התקלות שעלולות להווצר.
8- שימוש בגרפיקה ללינקים
מעצבי אתרים משתמשים לעתים קרובות בגרפיקה לייצג לינק באתר שלהם. יש לכך המון סיבות. לצערם של המעצבים הגרפיים כל דפדפן מציד פונטים שונים בצורה שונה ולכן הרבה יותר פשוט למעצבים ליצור לינקים גרפיים מאשר לנסות ליצור לינקים מבוססי טקסט שיעבדו באופן דומה בכל הדפדפנים השונים ובכל המחשבים ומערכות ההפעלה השונות.
החסרונות בפתרון זה הוא שלמנועי חיפוש אין מושג אם הלינקים הגרפיים הם להורדה של שיר מסויים של בריטני ספירס או אכן מכוונים לעמוד מסויים באתר שלכם. על מנת שגוגל ידע שהלינק שלכם אכן מכוון לעמוד באתר הוא צריך להיות לינק מבוסס טקסט שכן גוגל קורא רק טקסט. אם חייבים להשתמש בלינקים גרפיים בשביל ניווט נוח באתר יש לשים גם לינקים מבוססי טקסט בתחתית העמוד בשביל שמנוע החיפוש יקרא אותם וידע שאתרכם הוא איכותי.