האם קרה לכם שעשיתם קידום בגוגל על פי כל ה'כללים'; מילות מפתח נכונות והופעתן תדיר בתוכן האתר, הרבה לינקים חיצוניים וכו' ועדיין האתר לא דורג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל? סביר להניח שכן. הסיבות לכישלון שכזה יכולות להיות מגוונות, החל מאפקט "קופסת החול" (אתרים צעירים שצריכים לצבור יותר זמן הרצה), ממשיך לקידום יותר מדיי אינטנסיבי וכלה ביחסים מקוונים מזיקים (נקרא אפקט ה"שכונה הרעה").
לאפקט "קופסאת החול" אין פתרון, פשוט צריך לחכות. אך, לבעיות האחרות בהחלט יש. לפני הכל אתם צריכים להבין מה מונע מאתרכם להגיע למקום הרצוי בתוצאות החיפוש. מחקר מעמיק של אתרכם, הלינקים באתר והלינקים המקשרים לאתר שלכם יכולים לספק לכם את המידע הדרוש להבנת הבעיה בקידום האתר שלכם. אם זה קידום מוגזם- הסירו העמסות תוכן. אם זה "שכנים רעים" (לינקים לאתרים או מאתרים שגוגל לא אוהב)- הפטרו מהם.
זו עובדה ידועה שאחד מהפרמטרים החשובים ביותר בקידום בגוגל הוא לינקים. הרשת מוצפת בלינקים ולינקים נכנסים ויוצאים הם מובן מאליו. באופן כללי, ככל שיש לאתרכם יותר לינקים נכנסים, יותר טוב. אבל, אם יש לאתרכם הרבה לינקים יוצאים המצב הפוך, ומה שיותר גרוע- זה יכול להיות הרסני אם אתרכם מקשר לאתרים לא 'הגונים'. כמו הכלל בחיים- אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, אז כך גם גוגל מסתכל על הלינקים באתרכם.
זה אולי נראה 'לא פייר' מצד גוגל להעניש אתכם בגלל אתרים שתוכנם לא קשור אליכם אך קישור לאתרים עם מוניטין רע שווה לפשע מבחינת גוגל, וע"י קישור לאתרים כאלה אתרכם יוענש גם כן.
לכן, בחרו היטב את הלינקים שאתם מקשרים אליהם ואשר מקשרים לאתר שלכם, זה הליך מאוד קריטי בקידום בגוגל. אם אתרכם אינו מצליח להתקדם בתוצאות החיפוש יש לערוך בדיקה מעמיקה למה הסיבה ויש לבדוק כל לינק ולינק אשר נמצא באתרכם או שמקשר אליו.