אלה שהיו בעסקי הקידום בגוגל הרבה שנים מכירים זמנים טובים יותר לדירוג בתוצאות החיפוש. כיום, מספר האתרים שממופים על ידי גוגל מדי יום גדל פי כמה וכמה משנים עברו. בנוסף, הרבה בעלי אתרים יודעים מספיק על קידום בגוגל בשביל להיות מסוכנים. בימים עברו הרוב הגדול של אתרי האינטרנט לא חשבו בכלל על קידום האתר שלהם, ואם הם כן חשבו, מספיק היה לעשות את הצעדים המינוריים ביותר על מנת להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.
כיום, המצב הפוך לגמרי. אפילו מילות מפתח לגמרי לא נפוצות יכולות להיות מאוד קשות לקידום אלא אם כן אתם באמת יודעים מה אתם עושים- ואפילו אז, דירוגכם בתוצאות החיפוש יכול להיות גבוה יום אחד ולהשתנות ביום אחר. הבעיה יותר קשה לעסקים חדשים או אתרים חדשים. אם לאתר שלכם אין ותק של כמה שנים מאמצי הקידום שלכם יכולים להיות עקרים. זאת אחת הסיבות שאתם צריכים להתייחס לקידום בגוגל כתהליך ארוך טווח.
כאשר אתם מחפשים לקדם את האתר שלכם, אתם בעצם חושבים על דירוג גבוה בתוצאות בגוגל. זו התמונה הקטנה. מה שאתם באמת מחפשים לאתר שלכם זו תנועה של משתמשים שבסופו של דבר יהפכו ללקוחות. נכון, להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש אכן יכול להוביל לתנועה מרובה באתרכם אך להיות מדורגים במקום נמוך יותר לא אומר שלא תהיה לכם תנועה בכלל. יש לקבוע ציפיות ריאליות ביחס למילות המפתח שאתם מקדמים.
זכרו, מקדמי אתרים הם לא קוסמים ואם בחרתם מילת מפתח שהיא תחרותית במיוחד כנראה שהמקומות הראשונים בתוצאות החיפוש יהיו מאוד קשים להשגה ושמירה. אין שום טריקים להביא את האתר שלכם למקום הראשון- הכל כרוך בעבודה קשה ותמידית שלעולם לא נגמרת.