מבנה הלינקים באתרכם הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום בגוגל. הוא משפיע על הדרך בה עמודים מסוימים מקשרים לאחרים ואיך הלינקים ממקומים בגבולות עמוד מסוים. במאמר זה נדון בטעויות נפוצות שקורות בזמן פיתוח מבנה הלינקים של אתר.
1) הצפת לינקים- יותר מ100 בעמוד אחד
הלינקים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר ברשת. הם מחברים בין עמודים, מאפשרים למשתמשים לזוז מעמוד לעמוד ומשפיעים על דירוג עמוד מסוים. למרות זאת, יותר ממאה לינקים בעמוד הוא דבר מאוד לא מומלץ מכיוון שמתמשים לא יוכלו להעריך או לבקר בכולם. שמרו על מספר הלינקים בעמוד נמוך ככל האפשר ועזרו למשתמשים ולגוגל להתרכז בעמודים החשובים ביותר. אז זכרו שאם אתם מוסיפים יותר ממאה לינקים בעמוד, אתם מכריחים את גוגל להתייחס לאתרכם כחוות לינקים, דבר אשר מאוד יזיק לקידומו.
2) קישור כל העמודים לכל העמודים
אחד הפקטורים החשובים באלגוריתם דירוג של גוגל הוא דירוג עמוד (PageRank) מכיוון שהוא מודד את החשיבות או הסמכות של עמוד מסוים. בדרך כלל העמוד בעל הדירוג עמוד הגבוה ביותר הוא עמוד הבית מכיוון שמרבית הלינקים הנכנסים מקשרים אליו. למרות זאת, דבר זה אינו אומר שדפים פנימיים באתר שמקבלים פחות קישורים נכנסים או לא מקבלים אותם בכלל לא יכולים להיות בעלי דירוג עמוד גבוה.
דירוג העמוד נקבע על ידי מעבר מעמוד לעמוד באתר מסוים על ידי לינקים (פנימיים או חיצוניים). בעקבות זאת על ידי מבנה הלינקים באתרכם אתם יכולים לכוון את גוגל לדפים החשובים (לכם) באתרכם. דבר זה נעשה על ידי קישור לדפים חשובים ישירות מעמוד הבית. ניתן להסביר זאת בפשטות בצורה הבאה: אתם בעצם מחלקים את הסמכות או החשיבות שיש לעמוד הבית שלכם לעמודים נבחרים באתרכם. ככל שתקשרו למספר גדול יותר של עמודים מעמוד הבית, כך הסמכות שתגיע לכל עמוד תהיה קטנה יותר- מה שפחות מועיל. לכן, וודאו שאתם אינכם מקשרים את כל העמודים באתרכם לכל העמודים. כפי שכבר צויין, ייצרו מבנה לינקים אפקטיבי המכוון רק לעמודים החשובים באמת באתרכם.
עברו לחלק ב'.