אופטימיזציה למטה תאג הוא פקטור שיכול לעזור בקידום בגוגל. במאמר זה נדון בכל הקשר לנושא זה.
מסמך HTML מורכב משלושה חלקים; הראשון הוא הצהרת המסמך (document declaration statement) אשר אומר לסוכן המבקש (requesting agent) מהי גרסאת הHTML ששומשה בעמוד הספיציפי. השני הוא האלמנט הראשי אשר מכיל את הכותרת והמטה תאג. חלק זה אמור לתתת לסוכן המבקש ידע כללי לגבי העמוד המבוקש. החלק האחרון הוא הגוף, שהוא מה שמתורגם על ידי הדפדפן לדף אינטרנט שאתם מכירים.
בעבר, מטה תאג היו כלי מאוד חשוב בקידום בגוגל, אך בעקבות שימוש לא נאות על ידי מקדמי אתרים, מעצבי אתרים ומשווקים מקוונים חשיבותן הגדולה פחתה רבות בתחום קידום האתרים. גוגל פעם סמך עלינו (באיזה שהיא רמה) לומר לו מה התוכן של עמוד מסוים, מה סוג התוכן ותחת אלה מילות מפתח העמוד צריך להופיע. הימים האלה נגמרו.
למרות זאת, מטה תאג בהחלט לא פוגעים, ולפעמים אף יכולים להחשב כחלק משימוש במילות מפתח, ועדיין מזוהות על ידי גוגל. כיום ישנם רק כמה סוגים של מטה תאג ששווים את קידומם. למזלנו, הרשימה קצרה:
-כותרת
-מילות מפתח
-תיאור
תאג הכותרת (Title Tag):
הכותרת שייכת לחלק הראשי והעליון של מסמך הHTML ואמורה להראות כך:
<TITLE>הכותרת</TITLE>
מנוע חיפוש ידידותי לאופציה זו יעקוב אחרי שלושה כללים:
1) הכותרת צריכה להיות פחות מ64 תווים (כולל מרווחים).
2) הכותרת צריכה לתת מידע התואם את התוכן של אותו עמוד וצריכה להיות מובנת גם מחוץ לקונטקסט.
3) הכותרת צריכה להיות עשירה במילות מפתח אך ללא רפטטיביות על מילות מפתח אלה. לדוגמא, כותרת כמו "אופטימיזציה לאתרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש, אופטימיזציה לדירוג טוב" נחשבת לספאם על ידי גוגל. במקום זאת כותרת כמו "אופטימיזציה לאתרים, מנועי חיפוש ודירוג על ידי חברה X" היא כותרת מתאימה ועניינית.
מכל האלמנטים בחלק הראשי (HEAD SECTION) הכותרת היא החשובה ביותר ונחשבת לחשובה ביותר גם על ידי גוגל.
המשיכו לחלק ב'.