כאשר התחלתם כבר את תהליך הקידום בגוגל אתם חייבים מעקב כלשהו על סטטיסטיקות אתרכם. אתר ללא סטטיסטיקות שקול לריצה במבוך עם עיניים עצומות. אתם חייבים שתהיה לכם גישה לסטטיסטיקות בכל עמוד באתרכם. אם אתם לא עוקבים אחר הנתונים של אתרכם אין לכם שום דרך לדעת איך הקידום של אתרכם או של דף מסוים בו מתקדם.
למה אתם צריכים סטטיסטיקות?
1) לעקוב אחר נקודות כניסה פופולריות לאתרכם
ללא סטטיסטיקות לא תהיה לכם שום דרך לדעת איפה מבקרים באתרכם הכי הרבה. לא כל המבקרים יגיעו לעמודים באתרכם דרך העמוד הראשי מכיוון שגם דפים פנימיים באתרכם ממופים על ידי גוגל. על ידי ידיעת מקום ההמצאות הפופולרי של המבקרים באתרכם אתם יכולים לייעל נקודות כניסה פופולריות. אם לדוגמא נקודה כזו היא עמוד מסויים באתרכם- תוכלו לייעל עמוד זה על ידי הצבת טופס הרשמה בו, או אולי מכירת איזה שהוא מוצר בו. בכל מקרה, זה חיוני ביותר שתדעו את כל נקודות הכניסה הפופולריות לאתרכם.
2) לעקוב מאיפה מבקרים מגיעים לאתרכם
אין דרך לאמוד את הצלחת קידום האתר שלכם אם אינכם יודעים מהיכן המבקרים מגיעים אליו. לא תדעו אם מבקרים מגיעים מגוגל, מפרסומות או מלינק נכנס לאתרכם מאתר מסוים וכמובן שלא תדעו מי מקשר אליכם בכלל. זוהי אינה דרך לנהל עסק מקוון רציני. אם אתם רציניים עליכם להשתמש בסטטיסטיקות אתרכם על מנת לנתח את מקור הכניסה לאתר.
3) לעקוב אחר מילות המפתח שמבקרים משתמשים בהן על מנת להגיע לאתרכם
עליכם לעקוב בקפידה אחר מילות המפתח שהמבקרים משתמשים על מנת להגיע לאתרכם. אלה מילות מפתח שאולי לא תמצאו בכלי מחקר מילות המפתח האהוב עליכם. שמרו את כל מילות מפתח אלה מכיוון שהן מרזמות על תוכן חדש שצריך להיות מוסף לאתרכם.
עברו לחלק ב'