בהמשך למאמר שפרסמנו אתמול בנוגע לחשיבות הסטטיסטיקות לקידום בגוגל של אתרכם, נסביר כיצד להתחיל ולהשתמש בתוכנה החינמית ואחת מהטובות- גוגל אנליטיקס.
דבר ראשון, נסביר מהי מטרת מאמר זה; מאמר זה מסביר כיצד לקרוא ולהשתמש בדוחות גוגל אנליטיקס. זהו לא מדריך התקנה, וכמובן שלא נכנס כאן לכל דוח שהתוכנה מסוגלת לייצר. אולם, אם מטרתכם היא להכיר את התוכנה, לדעת כיצד להשתמש בה באופן בסיסי ולהגיע להבנה טובה יותר על כיצד לקוחותיכם (הקיימים והפוטנציאליים) משתמשים באתרכם, הגעתם למקום הנכון.
כניסה למערכת
בקרו בhttp://www.google.com/analytics/ וכנסו עם שם המשתמש והסיסמא שלכם. אתם תראו רשימה של כל אתר או בלוג שאתם עוקבים אחריו מכיוון שגוגל מרשה לעקוב אחר מספר אתרים פר חשבון. הקליקו על "צפה בדוחות" ליד האתר שאותו אתם רוצים לבחון, ואתם תועברו לדשבורד.
חקירת הדשבורד
ברגע שנכנסתם למערכת אתם תראו את הדשבורד (לוח מחוונים), אשר מכיל מספר דוחות המיוצרים על ידי גוגל אנליטיקס. דוחות אלה יכולים לכלול מבקרים, מקורות תנועה ותוכן. אתם יכולים להזיז אותם ברחבי התוכנה, להוסיף חדשים לדשבורד, או להסיר כאלה שאתם לא אוהבים על ידי גרירה פשוטה (drag and drop).
ליד הקצה העליון תראו חלק שנקרא שימוש האתר. הוא מכיל את הנתונים הבאים:
-ביקורים: מספר הביקורים באתרך בתקופה המדוברת.
-מספר הדפים שנראו: מספר הדפים שמבקרים אלה ביקרו בהם באתרכם.
-עמודים\ביקורים: ממוצע הביקורים במושגי כניסה לעמודים.
-אחוז הקפיצה (bounce rate): אחוז האנשים שביקרו רק בעמוד אחד באתרכם לפני שהם "קפצו" לאתר אחר. (נתון זה יכול להראות הרבה פעמים גבוה במרמה, אבל הרבה אנשים יגיעו לאתרכם ויבינו שזה לא מה שהם חיפשו, או שאולי יש באתרכם איזו שהיא תמונה פופולרית שמופתה על ידי חיפוש התמונות של גוגל ומייצרת הרבה ביקורים קצרים ומשבשת את הנתונים. האופציה האחרת היא, שזה מצביע על ניווט קשה או לא מובן באתרכם למקרים חדשים.)
המשך בחלק ב'