בתחילת המאמר נוודא שאנו יודעים מהם אסטרטגיות פוש ופול, נציין את היתרון העיקרי בכל אסטרטגיה לצד כמה חסרונות, לסיכום נבין את הקשר בין המאמר לבין קידום בגוגל , הרי אחרת זה לא היה מופיע באתר הזה.
קודם הגדרות
שיווק Push:
שיווק פוש יכול להתבצע על גבי מגוון רחב של פלטפורמות (הן און-ליין והן אוף-ליין) כשהמטרה העיקרית היא לשים את המסר שלך מול קהל היעד שהוגדר. המשווק מחליט מתי, כמה ואיפה ישודר המסר שלו, בתקווה שהאנשים אליהם הוא יגיע יתעניינו בשירות או במוצר שלו.
דוגמה: שלט על איילון, באנר בynet או פרסומת בטלוויזיה.
שיווק Pull:
שיווק פוש יכול גם הוא להתבצע על גבי מגוון רחב של פלטפורמות (הן און-ליין והן אוף-ליין) כשהמטרה העיקרית היא לשים את המסר במקום שבו קהל היעד יחפש אותו. המשווק שם את המסר שמחכה ללקוח שיגיע אליו.
דוגמה: לוח דרושים, לשים את האוטו שלך במגרש מכוניות או את המעיל הישן בחנות יד שנייה.
אחד נגד אחד
יתרונות
Push:
חשיפה לקהל יעד רחב מאוד.
דוגמה: כמה אנשים חולפים באיילון כל שעה?
Pull:
הגעה ללקוח ברגע בו הוא מחפש את המוצר או השירות – "היד על הארנק".
דוגמה: אם תחפש עבודה, לאן תפנה?
חסרונות
Push:
בדר"כ יקר מאוד.
קהל היעד בדר"כ לא מפולח.
הרבה לידים באיכות ירודה יחסית (תמיד יהיו גם טובים).
דוגמה: מישהו יודע כמה עולה שלט על איילון? מתוך האנשים שחולפים באיילון, כמה מחפשים נעלי ריצה של נייקי עכשיו?
Pull:
בדר"כ רמת חשיפה נמוכה.
בדר"כ המתחרים שלך יהיו לידך – לטוב או לרע.
דוגמה: כמה אנשים מחפשים משרה בכפר-סבא? וכשהם מגיעים ללוח הדרושים הם בלי ספק חשופים להצעות עבודה נוספות.
אז, מה הקשר לקידום בגוגל?
קידום בגוגל הוא פלטפורמת Pull כמעט קלאסית, למה כמעט? משום שהוא מתאפיין, לצד יתרונות הפול שלו, ביתרון העיקרי של אסטרטגיות פוש – חשיפה לקהל יעד רחב מאוד.
כשאלפי או לפעמים עשרות אלפי חיפושים ממוקדים מתבצעים בכל חודש לגבי המוצר או השירות שלכם. אני רוצה להיות במקום בו כולם מחפשים אותי.
אם כשקראתם את השורה האחרונה אמרתם לעצמכם מי כבר מחפש אותי בגוגל? אז התמזל מזלכם משום שיש לנו מאמר בדיוק על זה שמראה כמה נתונים שיפתיעו אתכם לגבי כמויות החיפושים בגוגל, אם לא מצאתם את העיסוק שלכם ברשימה אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר.
לא הגדרתם שיווק PULL