הרבה אנשים שלא מגיעים מהעולם הטכני לא מצליחים להבין מה ההבדלים בין סוגי הקידום. קידום בגוגל למעשה מחולק לשני קטגוריות, האחת השיווקית והשנייה פרסומית.
קידום אורגני – אז בתור התחלה הסתכלו על תוצאות החיפוש בגוגל, לצורך העניין רשמו את מילת המפתח – "הדרכת מכירות" , בוודאי קיבלתם שלושה תוצאות צבועות בצבע צהוב ומתחתן תוצאות "רגילות". אז התוצאות הצהובות הן תוצאות הקידום הממומן, תוצאות אילו מתחלפות באופן קבוע וכל מי שעושה קידום ממומן בהדרכת מכירות (ויש הרבה) מופיע שם ובצד שמאל או ימין לסירוגין. זהו החסרון בקידום ממומן, אין יציבות וזה לא משנה כמה כסף תשקיע בזה בסופו של דבר המתחרים שלך ישקיעו את אותו הסכום פחות או יותר ויקבלו את אותן תוצאות שאתה מקבל.
כעת הסתכלו על התוצאה הראשונה שמופיעה בצבע הרגיל (התוצאה הראשונה הלא ממומנת) חברת סייל מאסטרס נמצאת במקום הראשון ונכון לכרגע נדמה שהיא עומדת להיות שם תקופה ארוכה, זה למעשה אחד ההבדלים העיקריים בין קידום ממומן לאורגני, ברגע שהגעת למקום הראשון, האתר שלך נשאר שם עד שמישהי אחר יפתח את התחרות ואז במקרה הגרוע ביותר רק ירדת למקום השני ואתה צריך שוב להתחיל להגביר את העבודה על הקידום האורגני.
אז למה כדאי לך להיות מקום ראשון בקידום אורגני, שימו לב לנתון הבא – גוגל מעידים על כך ש80 אחוז מההקלקות הולכות לתוצאה הראשונה הלא ממומנת בתוצאות החיפוש. זה נתון מטורף! עם זאת לא סתם התחום הזה של קידום אתרים כל כך יקר ודורש כל כך הרבה עבודה ולמידה.
דבר נוסף שחשוב שתדעו, קידום ממומן הוא ערוץ שיווק שיביא לכם לקוחות בצורה ממוקדת, כלומר אם עשיתם קידום ממומן להדרכת מכירות אז רק מי שיחפש הדרכת מכירות יגיע לתוצאות הממומנות לעומת קידום אורגני שבו ניתן להשיג לקוחות דרך ביטויי זנב, למשל – רשמו בגוגל את מילת המפתח: "הדרכת מכירות 4 השלבים" – 4 התוצאות הראשונות שייכות לחברת סייל מאסטרס, אם מישהו מחפש את הסדנה הזו ספציפית חברת סייל מאסטרס נמצאת בחזית. כמו כן על מילת המפתח: "יכולת ההקשבה במכירות" גם שם נמצאת סייל מאסטרס במקום הראשון. כמו כן עוד המון מילות מפתח שנקראות ביטויי זנב.