1- חוסר בתוכן ידידותי לחיפוש
לא מעט אנו נתקלים באתרים בלי שום תוכן אמיתי למנועי החיפוש. מנועי החיפוש בדרך כלל מתעלמים מאתרים שמורכבים בעיקר מגרפיקה, פלאש וכדומה. מנועי החיפוש קובעים איזה תוכן הוא בעל ערך על ידי סקירת התוכן הכתוב באתר. אתר שעובר קידום בגוגל אמור להכיל טקסט של לפחות מאתיים מילים שעמוס במילות מפתח, בנוסף, מילות המפתח בטקסט חייבות להיות קשורות לכותרת העמוד. לדוגמא, לאתר שמוכר חמאת בוטנים ע"י חברה שנקראית "אקמה" יכולה להיות כותרת "חברת אקמה בע"מ, מוצרי מזון". חייבים להביא בחשבון על כמה אנשים באמת יחפשו את המילה "אקמה" , ולחשוב שסביר יותר להניח שאנשים יחפשו את המושג חמאת בוטנים מאשר את שם החברה. לכן, כשיודעים את זה, ניתן להניח בביטחון שכותרת העמוד צריכה להיות "חמאת בוטנים, חברת אקמה" ותוכן העמוד יהיה בהתאם למילות מפתח אלה.
2- חוסר בפופולריות של לינקים
מנועי החיפוש עושים כל מאמץ לסנן את התוצאות שמוצגות. אחת הדרכים לעשות זאת היא לאתר את הלינקים שמכוונים לאתר ולבדוק את מספרם ואיכותם. אתר שיש אליו יותר לינקים ממקומות איכותיים יקבל דירוג גבוה יותר. זהו שיקול מאוד חשוב שהרבה מתעלמים ממנו בתהליך שיווק אתרם. שירותים שמבטיחים לינקים נכנסים מאלפי אתרים ברשת הם לא פרודוקטיביים- והרבה פעמים אף מזיקים. מנועי חיפוש לרוב מחשיבים לינקים כאלה לספאם ומורידים את דירוגם בתוצאות החיפוש, ולפעמים אף מעלימים אותם לגמרי. לינקים נכנסים מאתר איכותי עם תוכן רלוונטי לאתרכם הם אוצר ויכולים להעלות את דירוג אתרכם פלאים. דירוג העמודים של גוגל הוא דוגמא טובה- אם דירוג אתרכם הוא 1 ויש לכם לינק נכנס מאתר שדירוגו הוא 8, זה יכול להעלות את דירוג אתרכם ל4! לינקים נכנסים הם אחד מהפרמטרים היותר קשים ושואבי זמן בקידום בגוגל וגוגל נותן לכך הרבה חשיבות בדירוג האתר. לכן, כדאי מאוד להשקיע מאמץ בתחום זה על מנת להעלות את דירוגכם.