עיצוב האתר הוא פרמטר מאוד חשוב לאתר שלכם ולקידום בגוגל. אחד הדברים הבעיתיים בשלב זה הוא תקשורת עם מעצב האתר שלכם. הסיבה היא שאינכם מדברים באותה שפה כאשר אתם מדברים על הפרטים בעיצוב האתר שלכם. במאמר זה נביא מספר עצות להעביר את הרעיון שלכם למעצב האתר שלכם.
אז החלטתם לשכור מעצב אתרים מקצועי לבנות את האתר שלכם. מצאתם את הבן אדם הנכון ואתם מוכנים לצאת לדרך. עכשיו מה? להסביר למעצב האתר את הרעיון שנמצא אצלכם בראש יכול להיות תהליך מאוד מתסכל. אתם תמצאו שלבטא את התמונה שיש לכם בראש במילים יכול להיות מאוד קשה ולפעמים מכשול גדול בין החזון לתוצאה הסופית.
יש שני מצבים שאתם יכולים להמצא בהם:
1. אתם יודעים מה התוכן של האתר שלכם אבל לא יודעים איך להציג אותו למשתמש.
2. אתם יודעים מה התוכן ויש לכם את המבנה בראש, אך אתם לא יודעים איך ליישם אותו.
בשני המקרים תצטרכו להסביר למעצב האתר את המחשבות שלכם. למרות שרוב האנשים יחשבו שעדיף להיות במצב השני מאשר בראשון, המציאות מראה את ההפך. נתינת חופש מוחלט למעצב אתרים טוב זה מהלך נכון בדרך כלל. אתם תמצאו שזה הרבה יותר קל לבטא את התוכן של האתר ומה עומד מאחוריו מאשר את סכימת הצבעים או צורה לא מוגדרת שיש לכם בראש.
בשני המצבים גישת הפתרון מאוד דומה; אם אתם מכירים אתר או אתרים שמבטאים את הרעיון שלכם בצורה טובה, תנו למעצב שלכם את הכתובות לאתרים אלה. ככל שתעשו מחקר מעמיק יותר ויהיו לכם יותר אתרים שמבטאים את הרעיון שלכם, כך מעצב האתרים שלכם יוכל לקלוע יותר לטעמכם ובסופו של דבר לספק תוצאות טובות יותר.
זכרו, חייבת להיות תקשורת מושלמת בין המעצב לבינכם. אם אינכם מבינים משהו ממה שהוא אומר, וודאו שבסוף השיחה תבינו. בנוסף, סמכו על המעצב שלכם; הסיבה ששכרתם אותו היא כי אתם לא יכלתם ליצור את האתר שאתם רוצים בעצמכם, אז תנו לו לעשות את עבודתו. זה בסדר גמור לדרוש מהמעצב לקבל את האישור שלכם לכל שלב בדרך כדי שתוכלו לומר לו אם המטרה שלכם אכן מושגת בתהליך העיצוב. בנוסף, אם אתם לא אוהבים משהו בעיצוב ואתם רוצים לשנותו, אמרו זאת מייד- אל תחכו שהאתר יהיה גמור ואז תחליטו שאתם לא אוהבים את זה.