אחת הבעיות המשפיעות בסופו של דבר על הקידום בגוגל היא דפי נחיתה; דפי הנחיתה של אתרים הם הרבה פעמים יותר מדיי מסובכים לטובתם האישית. כתוצאה מכך אחוז ההמרה (אחוז המתשמשים שנכנסים לאתרכם ואכן מבצעים רכישה או מביעים התעניינות באתר או במוצר) נמוך ואחוז היציאה מאתרים (משתמשים אשר נכנסו לעמוד הנחיתה ומייד יצאו ללא ביקור בעמודים אחרים באתר) גבוה. לצרכנים מקוונים כיום יש יכולת ריכוז נמוכה מאוד בכל הקשור לאתר שלכם וככל שדף הנחיתה יהיה עמוס יותר באנימציות, פופ אפים ויותר מדיי דברים להתרכז בהם שמסיחים את דעת המשתמש- כך עולה הסיכוי שהם יצאו מהאתר שלכם ולא יבחנו את הדפים האחרים בו. הנה מספר טיפים על איך ליצור דף נחיתה אפקטיבי:
וודאו שמטרת האתר ברורה
הרבה אנשים שוכחים להביע את מטרת האתר ומה ניתן לעשות בו למשתמשים המקוונים בו. אם מטרת האתר לא תופיע ותהיה ברורה כבר בדף הנחיתה (לדוגמא- "קנה עכשיו", "השאר פרטיך" וכו') הסיכויים ליצירת לקוחות הם מאוד נמוכים. הסיבה היא שאנשים אלה כנראה יעברו לאתר אחר שמציג את מטרתו בצורה ברורה יותר ובו הם יכולים לקבל את מה שהם חיפשו במהירות הגבוהה ביותר ובהכי פחות מאמץ. וודאו שאתם מספקים מטרה אחת ברורה ואופציית לחיצה אחת בעמוד הנחיתה שלכם, אחרת לקוחותכם יהיו מבולבלים לגבי מה עליהם לעשות ושוב, יעזבו את האתר שלכם לטובת אתר אחר יותר ברור ומסביר פנים. כמובן שדבר יביא להפסדים משמעותיים של לקוחות פוטנציאליים והורדת התנועה באתר שלכם שכן מבקרים שלא נהנו מאתר מסויים, יזכרו אותו לרעה וידאגו לא לחזור אליו שוב.
לאחר שסרקתם את אתרכם ווידאתם שאכן מטרת האתר ברורה ונהירה לגמרי, עברו לטיפים הבאים בחלק ב' של מאמר זה.