כאשר מדברים על קידום בגוגל ומה משפיע על הדירוג של אתרכם בתוצאות החיפוש ישנם שני פקטורים עיקריים- קידום באתר וקידום מחוץ לאתר.
קידום מחוץ לאתר היא שיטה מוכרת בעולם הקידום בגוגל והיא נעשית על ידי שימוש במילות המפתח כטקסט הנמצא בקישורים לאתרכם ולינקים נכנסים לאתרכם.
ישנן הרבה דרכים להשיג לינקים נכנסים לאתרכם כגון אתרי מאמרים, רשתות חברתיות, אתרי אינדקסים, פורומים והחלפת לינקים. הבעיה היא, שגוגל משנה את האלגרותים על פיו נקבעות תוצאות החיפוש באופן תדיר ואתם חייבים לוודא שאתם נשארים מעודכנים לגבי השיטות המשתנות שהוא משתמש בהן לדירוג. קידום מחוץ לאתר היא אחד הפקטורים החשובים ביותר לקביעת דירוגכם בתוצאות החיפוש בגוגל; בגוגל שמים הרבה דגש על קידום מחוץ לאתר ומחשיבים את זה לפקטור חשוב מאוד. אם תתכננו את האופטימיזציה מחוץ לאתר באופן נכון יש לכם הרבה יותר סיכויים להיות מדורגים במקומות שאתם חפצים בהם.
קידום מחוץ לאתר נוגע בדרך כלל לפופולריות וכל לינק נכנס לאתרכם נחשב כ"הצבעה" לפופולריות של אתרכם. בנושא הזה, גוגל מתחשבת במספר פקטורים בקידום מחוץ לאתרכם:
-כמה אתרים מקשרים לאתרכם? קישורים מאתרים רלוונטים לאתר שלכם נחשבים טובים במיוחד.
-אילו אתרים מקשרים לאתרכם? זה הכרחי שהם יהיו רלוונטים לתוכן האתר שלכם ושהם איכותיים בעצמם.
-איזה טקסט מצורף לקישור אתם משתמשים כאשר מקשרים לאתרכם מאתרים אחרים? עליכם להשתמש במילות המפתח אותן אתם מקדמים.
-כמה מעודכן ורלוונטי האתר שמקשר בחזרה לאתרכם?
-כמה לינקים נכנסים ויוצאים יש לאתרים אשר מקשרים לאתר שלכם?
עליכם לאמוד ולהבין את הפקטורים הללו גם בקידום בתוך האתר וגם בקידום מחוצה לו על מנת להיות מדורגים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. על מנת לעשות זאת אנו מציעים שתפנו אלינו, חברת וובי, להתייעצות והערכה.