כאשר עושים לאתר קידום בגוגל יש להתחשב במה שגוגל מחשיב לאחד הפקטורים הכי חשובים מבחינת הדירוג של אתר בתוצאות החיפוש- חווית המשתמש.
אחוז ה'קפיצה' מאתרכם הוא הוא המפתח לאומדן חווית המשתמש באתרכם. אחוז קפיצה גבוה אומר שמשתמשים נכנסים לאתרכם לפרק זמן קצר מאוד ומייד לאחר מכן יוצאים ממנו או מבקרים רק בעמוד אחד באתר ללא ניווט לדפים אחרים. אומדן אחוז הקפיצה באתרכם יכול לעזור לכם לשפר את האתר ואת חווית המשתמש.
חווית המשתמש היא דבר חשוב גם בכל מה שנוגע ללינקים נכנסים. אם אתם מעוניינים בלינקים איכותיים מאתרי ממשלה או אתרי אוניברסיטאות- אתרים אלה צריכים לראות שאתרכם הוא אכן ברמה גבוהה ושחוויית המשתמש בו היא טובה, אחרת הם בעצמם לא יאהבו את האתר ובטח שלא יקשרו אליו.
מבחינה ארכיטקטונית, היררכיית אתר נקייה וניווט פשוט בין דפי האתר ישפיע לטובה גם על חוויית המשתמש וגם על הקידום בגוגל של אותו אתר.
קידום בגוגל צריך להגיע לפני עיצוב ובניית האתר שלכם בגלל הסיבות הנ"ל ובנוסף:
*קביעת קהל יעודי לאתר לפני בנייתו תאפשר את הבנייה והעיצוב בצורה מתאימה יותר ואופטימלית לאותו קהל.
*כותרות האתר וכתובת האתר (URL) צריכות להתאים למה שהעמוד עצמו אמור להביע.
כאשר אתם מכניסים את הקידום בגוגל לתהליך בניית ועיצוב האתר אתם מבטיחים בעצם שאתרכם יבנה בצורה האופטימלית ביותר לקידומו בגוגל וכמובן לחווית המשתמש- שכן גוגל קובע את דירוג אתרכם בתוצאות בעיקר על פי חוויית המשתמש. לכן, התחשבות בפקטורי הקידום בתהליך תכנון ובניית האתר תחסוך לכם זמן וכסף רב לאחר מכן.
אז, המסקנה היא – מומלץ בחום לבנות אסטרטגיית קידום לפני בניית אתרכם ולשלבה בתהליך זה על מנת לחסוך הרבה מאמץ ומשאבים בקידום אתר אשר לא בנוי בצורה אופטימלית עבור גוגל- דבר שבסופו של דבר יבזבז לכם הרבה כסף וזמן.