יש לכם אתר והחלטתם לעשות לו קידום בגוגל עם חברה המציעה לכם שירותים כאלה ואחרים בקידום. יש מספר שאלות שעליכם לשאול את החברה ששכרתם לפני תחילת העבודה, חברת קידום או מומחה שאכן יודעים מה הם עושים יוכלו לענות לכם על שאלות אלה נכונה:
1) האם אתם יודעים את האלגוריתם של גוגל? כן או לא.
התשובה היא חד משמעית- לא! ישנם מקדמי אתרים בעלי תיאוריות מבוססות על מהו פחות או יותר האלגוריתם ואיך הוא עובד, אך אין אף אחד שיודע מהו בדיוק.
2) האם אתם תרשמו את האתר שלי לגוגל? כן או לא.
לא. מקדמי אתרים מקצועיים לעולם לא ירשמו את אתרכם לגוגל. האופציה הזאת בגוגל היא רק על מנת לא לענות לאלפי אימיילים מדי יום השואלים "מדוע האתר שלי אינו מופיע בתוצאות החיפוש?". אם האתר שלכם בנוי ומקודם כראוי גוגל יקלוט אותו.
3) האם אתם "מקושרים" עם גוגל? כן או לא.
ממש לא! דירוגכם בתוצאות החיפוש האורגניות אינו יכול להקנות או להנתן במתן שוחד כלשהו. אם איזה שהוא "מומחה" טען בפניכם שיש לו איזה שהי מערכת יחסים מיוחדת עם האחראים על מנועי החיפוש, זהו סימן רע מאוד.
4) באיזו תדירות תכניסו אותי למנועי החיפוש?
לא. הרבה אנשים ששוכרים חברות קידום מובטחים בהכנסת אתרם ל900 מנועי חיפוש או יותר. תשובה זו מצביעה על רמאות מכמה סיבות טובות. אם אתם שומעים כזו הצעה- חשדו מייד.
5) האם אתם יכולים להבטיח שאהיה בטופ 10 בתוצאות החיפוש בגוגל?
לא!! אין אף מקדם אתרים בעולם הזה שיכול להבטיח לכם היכן תדורגו. קודם כל, הדירוג בגוגל משתנה מדיי יום כך שיום אחד תוכלו להיות בטופ 10 ויום למחרת תוזזו לעמוד השני או עמוד אחר. הנקודה הבאה היא שאף אחד לא שולט על זה; מקדמי אתרים אמיתייים וכנים יספרו לכם על השיטה שלהם לקדם את אתרכם למקומות הטובים אבל שיטות הקידום והאינטנסיביות שלהם תלויות בהמון גורמים ואף אחד אינו יכול להבטיח לכם מקום מסויים בתוצאות החיפוש- רק עבודה קשה ויומיומית על מנת להביא אתכם כמה שיותר גבוה ולהשאיר אתכם שם.