בהמשך לחלק א' של מאמר זה, נמשיך עם הטעויות הנפצות במבנה לינקים אשר יכולות להזיק רבות לקידום בגוגל של אתרכם:
3) לינקים שבורים
כפי שכבר נכתב בעבר במאמרינו, לינקים שבורים או מתים מזיקים לקידום אתרכם. לינקים שבורים או מתים הם כאלה אשר מקשרים לעמוד שלא קיים, אשר יכול לקרות כתוצאה מהזזת עמוד בגלל סגירת דומיין או אפילו פשוט כתוצאה מכתובת (URL) שגויה. לינקים שבורים פוגעים קשות בדירוג העמוד כמו גם בחווית המשתמש, אז וודאו שאתם סורקים את אתרכם תדיר ללינקים שבורים.
4) קישורים יוצאים מרובים
קישורים יוצאים אלה קישורים המצביעים לדומיינים חיצוניים. ככל שיהיו לכם יותר לינקים יוצאים באתר, כך תאבדו יותר מערך דירוג העמוד באתרכם. על מנת למנוע מצב כזה, מקמו את הלינקים היוצאים בעמוד לא חשוב באתרכם שאליו אתם בקושי מקשרים או שאותו אתם בקושי מקדמים. וודאו שאתם לא מפזרים אותם על עמודים שונים באתרכם אלא רכזו אותם בעמוד אחד.
5) שימוש בטקסט עוגן לא רלוונטי
הלינקים שלכם מכילים מידע על הדף אליהם הם מכוונים. מידע זה מוצג כטקסט של הלינק (או תיאורו, אם תרצו) ומכיל תיאור בעל ערך רב על הנושא של הדף אליהם הם מקשרים. גוגל משתמש באלגוריתם הדירוג שלו במידע זה ומסיבה זו זה קריטי להשתמש במילות המפתח שאתם מקדמים בכל הקישורים הנכנסים שלכם. זכרו שלינקים שמופיעים תחת הטקסט "לחצו כאן" לא מספקים מידע שימושי למשתמשים ובטח שלא לגוגל.
6) מיקום לינקים חשובים בתחתית העמוד
בגוגל מודדים חשיבות לינק מסויים על פי מיקומו, גודל הפונט או סגנון וסוג הלינק. בזמן ניתוח הנתונים הם מנסים לזהות את התפריט בעמוד, את תחתית העמוד ואת הלינקים שמופיעים בתוכן המרכזי של העמוד. לאחר מכן הם מודדים את האמון, הרלוונטיות והחשיבות של כל לינק. בגלל כל אלה, זכרו שלינקים הממוקמים בתחתית העמוד נחשבים לפחות חשובים מאשר לינקים שנמצאים בתוכן המרכזי של העמוד.